Arap Milliyetçiliği ve Türkler…


İlhan ArselARKA KAPAK…
-“Siz (müslümanlar), küçük gözlü, basık burunlu, yüzleri kalkan gibi, derisi üst üste binmiş olan toplumla öldürüşmedikçe kıyamet kapmayacaktır.” (Buhari, e´s-Sahin, Kitabu´l-Cihad/96; Müslim, e´s-Sahih, Kitabu´l-Fiten/62 Hadis No: 2912; Ebu Davud, Sünen, Hadis No: 2251; İbn Mace, Hadis No: 4096-4099.)“Kıtalut-Türk” Hadislerinden. “Türklere karşı kıtal, kesinlikle olacak…” (Buhari, e´s-Sahih, Kitabu´l-Cihad/96)

– “Şu da kıyamet alametlerinden: Kıldan (keçe) ayakkabı giyen bir toplumla vuruşup öldüreşeceksiniz. Geniş yüzlü, yüzleri kalkan gibi üst üste binmiş derili toplumla vuruşmanız öldürüşmeniz kıyamet alametlerindendir. Biz (müslümanlar), küçük gözlü, kızıl yüzlü, basık burunlu, yüzleri kalkan gibi, derisi üst üste binmiş olan Türklerle öldürüşmedikçe kıyamet kopmaz.” (Bkz. Buhari, e´s- Sahih, Kitabu´l-Cihad/95; Müslim, e´s-Sahih, Kitabu´l-Fiten/66, Hadis No: 2912; İbn Mace, Hadis No: 4097-4098)

IÇINDEKILER
BÖLÜM I
ARAP MILLIYETÇILIGI DAVASINDA “TÜRK ALEYHTARLIGI” ÖGESI
Birinci Kesim :
Arap’in Türk düsmanliklarinin geçmise inen ve günümüze gelen kaynaklari
I – ARAP IRKININ TARÎHÎ TÜRK DÜSMANLIGININ MUHAMMED’E INEN KÖKENI
A) Türk aleyhtarligi duygularina malzeme isini gören Kur’an hükümleri ve hadîs’ler
1- Türk’leri basik burunlu, yayvan suratli ve Araplara felaket getirici Ye’cüc ve Me’cüc irki” seklinde tanimlayan Kur’an ve hadis hükümleri
2- Muhammed’in Ye’cüc-Me’cüc olarak tanimladigi irk Türklerdir

B) Ye’cüc-Me’cüc sözcükleriyle Muhammed’in Türkleri kastetmis oldugu Islamî inanç niteligindedir
C) Türk kusaklarini yetistirenler dahi bu inanci sürdürürler
D) Türkleri Arap’lar için felaket getirici irk olarak tanimlamak üzere Ye’cüc efsanesini uygulama siyaseti
1- Neden Türk düsmanligi?
2-Ye’cüc-Me’cüc Efsanesi ile Türkler arasindaki iliskinin nasil kurulmus olabilecegi hakkinda

E) Türk’ü felaket getirici irk gibi gösteren Muhammed Arap’lari “insanliga isik tutan irk’ olarak yüceltir
1- Muhammed’e göre Müslüman olabilmek için Arap’lari sevmek ve yüceltmek sart’tir
2- Muhammed Arap’in Üstünlügü görüsünü irkçilik açisindan da sürdürür
3- “Ben Arap’tanim ama Arap benden degildir” sözlerinin yarattigi yanilgi
4- Muhammed’in, sadece Araplarin degil bütün insanlarin peygamberi oldugu iddiasi

F) Türk’ü küçülten ve Arap’i yücelten hükümler karsisinda Türk seriatçisinin tutumu
1- Arap’la birlik olup, Türk aleyhtari hükümleri savunanlar
2- Arap’in Türk aleyhtarligini mazur görmege çalisanlar
3- Muhammed’in Türk lehine konustugunu sanan ve Türk aleyhtari hükümleri cerhe çalisanlar

II YÜZYILLAR GERISINDE BIRiKEN TÜRK DÜSMANLIGININ YARATTIGI ILK EYLEMLER VE ARAP LEHINE SAGLADIGI ILK SONUÇLAR

A) Türk-Arap savaslarinin ilk anilari ve Arap’in Türk’e karsi ilk nefretleri
1- Yezid II’ye gelinceye dek Türklere karsi “cihad” Araplar için kutsal görevdir
2- Türklere karsi elde edilen ilk Arap zaferlerinin sömürü araci yapimasi
3- Türklere karsi “vahsi”, “barbar” anlamina gelecek deyimleri ilk kullananlar Araplardir
4- Seriat egitiminde Arap ve Türk, Türk düsmanliginda birlesir
5- Türk’ün durüstlügünü “saflik” ve Arap’in kurnazligini “erdem” sekline sokan zihniyet
6- VII Yüzyil: Ibn al-Mukaffa’ya göre Türkler “vahsi hayvan” niteliginde

B) IX. Yüzyil: Türk’e karsi Arap düsmanliklarinin gelismeye basladigi yillar
1- Mütevekkil ve Muntasir dönemlerinde Türk aleyhtarliginin gelismesi
2- Türk’ün fiziki nitelikleri Arap’in kiskancliginin nedenleri olur
3- al-Cahiz’in degerlemesinde Türk
4- “Binbir gece masallari”nda ebedilesen Türk aleyhtarligi duygulari

C) X’uncu Yüzyil: Tevhidî, Mes’üdi, Balhî, Istahrî vs. gibi kalemlerde Türk’ün tanimi
D) XI’inci yüzyil ünlülerinin (al-Andalusi, al-Utbi, Ibn Sina, al-Kirmani, al-Biruni, vs.) kaleminde Türk aleyhtarliginin gelismesi
E) XII. yüzyil ünlülerinin (Idrisi, Yakut al-Hamavi, Gazzalî, Marvazî, vs. gibi) Türk hakkindaki olumsuz görüsleri
F) XIII. yüzyil ünlülerinin (Nasir al-Din Tusi, Sirazli Saadi, Cuveyni, Ibn al-Asir) kaleminde Türk’ün olumsuz tanimi
G) Arap’in küçültmelerine karsin Türk’ün IX-XIII yüzyillarindaki hosgörürlügü ve sanata meraki
H) XIV yüzyilin (Sirazh Hafiz, ibn Teymiyye, ibn Sasra gibi) bazi ünlü kisilerinin degerlemesinde Türk

I) XV-XVI. Yüzyil

III – YAKIN DÖNEMLERDE TÜRK ALEYHTARLIGI YOLU ILE ARAP MILLIYETÇILIGININ BILINÇLENMESI
A) Vahhabilerle körüklenen Türk düsmanligi
B) M.Abduh’a göre “Barbar Türk”
C) Al-Kavakibi’ye göre Arap Türk’e üstün
D) Hilafeti almakla Türk’ün Islama ihanet ettigim savunanlar

IV – XX’CI YÜZYILDA ARAP MILLIYETÇILIGINI BESLEYEN TÜRK ALEYHTARLIGI

A) XX. yüzyil baslarinda Araplari birlestiren Türk düsmanligi unsuru
1- Kral Abdullah Araplar için Türk’ün felaket getirici irk oldugu tezine sarilir
2- “Islam‘in yikicisi Türklerdir” görüsünü savunanlar
3- “Islam’a kötü kuruluslari sokan Türkler’dir” tezini benimseyenler

B) Müslüman Arap, Hiristiyan Arap ile yanyana Türk’ün karsisinda yeralir
C) Geriliklerden kurtulma araci olarak Türk aleyhtarligi siyaseti
D) XX. yüzyilin ikinci yansinda gelistirilen Türk aleyhtarligi tez’i

V ARAP’IN VE ISLAM’IN GERI KALMISLIGININ SORUMLULUGUNU TÜRK’E YÜKLEYEN IDDIALARDAKI GEÇERSIZLIK

A) “Islam uygarligini yok eden Türklerdir” iddialarina karsi
B) “Köleligi Islam’a sokan Türklerdir” iddialarina karsi
C) “Islam’a irkçiligi sokan Türklerdir” iddialarina karsi
D) “Islam’i savas ve saldirganlik dini haline getiren Türklerdir” iddialarina karsi
E) “Vahset ve gaddarlik davranislarim tsiam’a sokan Türklerdir” iddialarina karsi
F) “Islam’da kadini hak ve özgürlükten yoksun kilan Türklerdir” iddialarina karsi
G) “Islam demokrasiyi öngördügü halde Türkler despotik sistemler getirmistir” iddialarina karsi
H) Arap ülkelerinin ekonomik geriliklerinin sorumlulugunun Türklere yüklenemeyecegi konusunda

VI – ISLAM TARIHININ DEGISMEZ KURALI: SERIATTAN UZAK KALINDIKÇA UYGARLIK OLUSUR

A) Arap’in ve Islam’in geri kalmisliginda Arap sorumluluguna da yer veren Arap yazarlar
B) Arap’in geri kalmisligini Islam’da arayanlar
C) Arap geriliklerini Türk’e yükleyen görüsler karsisinda Türk aydininin susmuslugu

VII – GERI KALMISLIGININ SORUMLULUGUNU TÜRK’TE BULAN ARAP HER TÜRLÜ REFORM’U ISLAM’A AYKIRI SAYMISTIR

A) Türk yönetimin kötülügünde Arap memurlarin rolü
B) Türk’ün girismek istedigi her reforma karsi Arap direnmesi
C) Batililasmayi selamet bilen Arap, Türk’ün Bati’ya yönelik davranislarini engeller

Ikinci Kesim :
Arap’in Türk’e karsi giristigi eylemler ve sonuçlari

I – VII’NCI YÜZYILDAN XX’NCI YÜZYILA KADAR, ARAP’IN TÜRK’E KARSI EYLEMLI SALDIRI SIYASETI
A) Fatimi’lerin ve Arap emirlerinin Ehl-i salib’e destek olmak suretiyle Türk’e ihaneti
B) Türk’e karsi Haçli ordularinin giristigi vahset Arap’i sevindirir
C) Arap’in Türk’e karsi saldiri ve ihaneti XIX’uncu yüzyildan sonra canlanir

II – HIRISTIYAN YÖNETIMINI OSMANLI YÖNETIMINE TERCIH EDERCESINE GELISEN TÜRK ALEYHTARLIGI

III – OSMANLI IMPARATORLUGU’NU IÇINDEN VURANLAR
A) Arap ayaklanmasini yabanci destegiyle saglama siyaseti
B) 2’nci Mesrutiyet Dönemi parlamentosundaki Arap meb’uslarin Türk’e karsi ihanetleri
C) Arap milliyetçiliginin cografi amaci
D) Arap milliyetçiligini eylemli sekilde sürdüren Arap din adamlari
E) Arapligi Osmanliliga tercih
F) “Osmanlilik” kavramini “Araplik” seklinde anlayanlar
G) Osmanliligi savunur görünüp, Araplik davasini yürüten Arap
H) Osmanli ordusundaki Arap subaylarin ihaneti

I) Türk’e dost görünüp Türk’ü arkadan vuran Arap

IV – ARAP’IN TÜRK DÜSMANLIGI DUYGULARINI KENDI ÇIKARLARINA ARAÇ YAPAN YABANCI GÜÇLER NAPOLYON ÖRNEGI
A) Arap’in Türk düsmanligini sömürme açisindan Napolyon isgallerinin önemi
B) Misir seferine girisirken (Napolyon) Türk’ü düsman ve kendisini Islam’in dostu gösterir
C) Kendini “Müslüman” olarak tanitan Napolyon hiçbir dine inanmaz
D) Araplari Türk’ten kopma bilincine eristirme açisindan Napolyon isgallerinin önemi
E) Napolyon’un Arap’a oynadigi oyunu, Arap Türk’e oynar
F) Türk siyasetçisi ve din adami, ayni oyunu kendi toplumlarina oynamakla mesguldürler

BÖLÜM II
ARAP MILLIYETÇILIGI DAVASINDA DIL UNSURU
Birinci Kesim :
Arap ve Arapça
I – ARAPÇA’YI KUTSAL NITELIKTE KILMAKLA MUHAMMED’IN ARAP MILLIYETÇILIGINE HIZMETI
A) Arapça’nin Arap’a sagladigi gurur
B) “Muhammed’i sevmek Arapça’yi sevmektir” formülü
C) Arap’in kültür ve düsün birligini yapan dil ögesi

II – ARAPLILIK DUYGULARININ DIL ÖGESI ILE GÜÇLENMESI
A) Arapça’ya baglilik sayesinde bagimsizlik savasi
B) Arapça’ya bagliligin azaldigi yerde Islam’a baglilik azalir
C) Islam birligini benimseyenler dahi Arapça’nin ortak dil olmasi görüsündedirler

III – KUR’AN’IN ARAPÇA INMIS OLDUGU INANCININ SONUÇLARI
A) Kur’an’in Arapça’dan gayri dile çevrilemeyecegi inancinin Arap çikarlarina destek yapilmasi
B) Kur’an’in baska dile çevrilemeyecegi iddialarinin altinda yatan diger gizli amaçlar
C) Kur’an’in Arapça’dan gayri deyim kapsamadigi iddiasi
D) Kur’an’in baska dillere çevrilebilecegi

IV – “AKILCI MILLET” OLMAK YERINE “GÜZEL KONUSAN MILLET” OLMA MERAKI
A) Arap’in dil unsuruna baglilik nedeniyle akilciliga deger vermeyen yönü
B) Islam Arap’i dil yönü ile etkiler
C) Gizli ve çesitli anlamlara yetkin dil olarak Arapça
D) Kur’an dilinin niteligi

V – Akli rehber edinmeyen Arap’in zihin yetersizligine yatkin sistem olarak Seriat
VI – Arapça’nin ve Kur’an dilinin “mucizevî” nitelikte sayilamayacagini savunanlar

A) Arapça’nin üstünlügünü çürüten Iranli düsünürler
B) Arap yazisinin yetersizligi hakkinda
C) Arap aydini Atatürk’ün dil reformuna özlem duyar

Ikinci Kesim :
Milliyetçiligini Dil unsuru ile pekistiren Arap ve kendi öz dilini yok eden Türk
I – TÜRK SERÎATÇISININ TÜRKÇE’YI IHMAL GELENEGI
A) Türkçe’nin devlet dili olmaktan çikarilisi
B) Türk dilini yasatmaya azimli bilim adami ve onu yok etmeye kararli din adami
C) Atatürk’e gelinceye kadar din adami Kur’an’i Türkçe’ye çevirtmez
D) Türk ve Türk dili konusunda Kasgarli’nin çabalarini çürütmeye çalisan seriatçi
E) Türkçe’nin güzelligi ve bilimselligi konusunda Batili düsünürlerinin görüsleri hakkinda
F) Türkçe’nin zeka gelismesi bakimindan yararli yönleri

II – TÜRK DILINI VE BU YOLDAN TÜRKLÜK BENLIGINl GELiSTiRME ÇABALARINA KARSI DIRENMELERDEN ÖRNEKLER
A) Kur’an’in Arapça’dan baska dile çevrilemeyecegi tezine saplanan Türk seriatçisi
B) Cumhuriyet’in 50’nci yildönümünde din adaminin Türkçe’ye karsi olumsuz tutumu
C) Kendi diline yabanci ve ilgisiz Türk toplumu
D) Arap’in inanisi: “Dilini unutan millet yok olur”; ayni inanistaki Türk din adaminin Türkçe’yi birakip Arapça’ya sarilmasi
E) Türk seriatçisinin Arapça’ya bagli olarak Kur’an’i Türkçe’ye çevirtmemesi nedeni

BÖLÜM III
ARAP MILLIYETÇILIGI DAVASINDA DIN UNSURU

Birinci Kesim :
Islam ve Milliyetçilik Kavrami
I – ISLAM’IN MILLIYETÇILIKLE BAGDASMADIGI GÖRÜSÜ : ISLAMCI GÖRÜS
A) Islam’cilara göre “milliyetçilik”, hatta “yurtseverlik” Islam’a baglilik duygularini sarsabilir
B) Milliyetçilik duygularini silmeye matuf Islam’ciligin Araplara uygulanamayacagi

II – ARAP MiLLiYETÇILIGININ TEMEL ARACI OLARAK “ISLAM” VE “ARAPLILIK”
A) Islam’in Araptan gayri toplumlar için . milliyetçilik kaynagi olamayacagi
B) Islam’in Arap’a özgü ve Arap çikarlarini ve üstünlügünü saglamaya matuf din oldugu
C) Islam’in Arap dini olarak yerlesmesinin kisa hikayesi
D) Kur’an’da geçen “inananlar” “sözcügünü Muhammed ilk kez “Araplar” karsiligi olarak kullanir
E) Kur’an’da geçen “ümmed”, “millet” sözcüklerinin Araplar anlamina alinmasi ve Arap milliyetçiliginin temel unsuru yapilmasi
F) Eski Arap geleneklerinin dini olarak Islam
G) Islam’in “evrensel din” kiligina sokulduktan sonra dahi Arap milliyetçiligine ve çikarlarina araç yapilmasi
H) Islam’i evrensel nitelikte kilar görünürken bile Muhammed Arap üstünlügünü saglamaktan geri kalmamistir

I) Muhammed’in yerlestirdigi “Arap üstünlügü” fikrinin daha ilk anlardan itibaren Arap’lar lehine sömürü unsuru yapilmasi

î) Çagdas Arap milliyetçisinin elinde Islam “Arap üstünlügü” siyasetine araç edilir

III – ÇAGDAS ARAP MILLIYETÇISI KUR’AN’I ARAP MILLIYETÇILIGININ TEMEL KAYNAGI YAPAR
A) Islam’in Araplik davasina destek oldugunu savunan çagdas Arap azarlar
B) Günümüzde Islam’i Arap’in öz dini gösterip, Arap milliyetçiligine güç kaynagi yapanlar

Ikinci Kesim :
Arap milliyetçiliginin Islam unsuru disindaki güçleri
I – ISLAM ÖNCESI ARAP TARIHINI MILLI GURUR UNSURU YAPAN ARAP MILLIYETÇISI
A) “Cahiliyye” diye gösterilen dönem, aslinda “uygarlik” dönemi
B) Arapça’yi ve “Arap tarihini” din unsurunun üstünde tutma egilimi
C) Arap milliyetçiligim Islam Birligine(Pan-tslamism’e) götürecek yol olarak benimseyen zihniyet

II – “ÖNCE ARAP ÇIKARLARI SONRA MASLAHAT UYGULAMASI”

Üçüncü Kesim :

Araplik Bilincini Egitim Yolu ile Güçlendirme Siyaseti

I – ISLAM’I ARAP’A ÖZGÜ DIN NITELIGINDE TUTARAK “ARAPLIK BILINCINI” GÜÇLENDIRME USULÜ
II – ISLAM TARIHINI ARAPLIK TARIHI SEKLINE SOKARAK ARAPLIK BILINCINI VE BENLIGINI YOGURMAK

A) Arap tarihinin kitabi olarak Kur’an
B) Islam öncesi Arap tarihi, milliyetçilik egitiminin temel konusudur

III – ARAP MILLIYETÇILIGININ FIKIR MERKEZI AL-AZHAR’IN ARAP RUHU ILE YETISTIRDIGI TÜRK SERIATÇISI

IV – GÜNÜMÜZ ARAP MILLIYETÇISININ AMACI, ARAP OLMAYAN MÜSLÜMAN UNSURLARI (TÜRK, ACEM VS.) KUR’AN EGITIMI ILE ARAPLASTIRMAKTIR

BÖLÜM IV
SERIAT ÜLKELERINDEN BAZILARININ TÜRK SERIATÇISINA ÖRNEK OLMASI GEREKEN TUTUMU
Birinci Kesim :
Misir Milliyetçiligi
I – MISIR MILLIYETÇILIGINI ETKILEYEN EGILIMLER
II – MISIRLININ MILLI BENLIK ARAYIS SEKILLERI

A) Asyali olmamakla övünerek Misir milliyetçiligini yogurmaya çalisan Misir
B) “Misirlilik” duygusu “Araplik” ve “Müslümanlik” duygularinin önünde
C) Misir milliyetçiligini “Pan Arabizm” slogani içerisinde gerçeklestirme gayretleri
D) Türk düsmanligi duygularini isleyerek Misir milliyetçiligini gelistirme gelenegi
E) Misir milliyetçisi, Misirli’yi Arap’a ve Türk’e üstün görür
F) Islamcilik siyasetine sarilanlara Atatürk’ün akilciligini ögüt verenler

Ikinci Kesim
Misir’dan gayri örnekler
A) Pakistan’da Ikbal, Cinnah ve Azad
B) Iran örnegi: Türk düsmanligi gelenegi
C) Suriye, Türk aleyhtarligi yolu ile milliyetçilik
D) Sudan

BÖLÜM V
ARAP’IN MILLIYETÇILIK TUTUMUNA KARSI TÜRK’ÜN MILLI BENLIKTEN YOKSUNLUGU

I – ARAP MILLIYETÇISININ TÜRK DÜSMANLIGINA KARSI
A) Türk’ün Arap’a karsi husumeti, Arap’in Türk’e karsi dis bilemesinden daha zararsiz
II – ARAP’LA KARISMISLIK VE KAYNASMISLIK KONUSUNDA

A) Arap’in ilkel çöl sartlarina uygun seriat’in, bu sartlarla yabanci milletlere yararli olmadigi
B) “Eger Türk’ün yolu buradan degil yukarilardan geçmis olsaydi!”
C) Arap’la kaynastikça akilciliktan uzaklasan Türk, ayni zamanda Arap’in kaderciligine saplanmistir

III – ARAP’IN MILLIYETÇILIGINE SES ÇIKARMAYAN, FAKAT TÜRK’ÜN MILLIYETÇILIGINI “KAFIRLIK” SAYAN ÇEVRELERIMIZ
A) Arap milliyetçisinin yalanlarina kanan Türk seriatçisi
B) “Nerede ki islam yerlesmistir, orada Araplik bilinci vardir” görüsü hakkinda
C) Türk’ü islamcilik inanislarina saplayarak benliginden ve gelismeden yoksun kilan Türk seriatçisi
D) Türk’ün “Türklük” bilincine kavusmasini dinsizlik sayan ve Arapüstünlügünü savunan Türk seriatçisi
E) Türk’ün islamiyet sayesinde Türklügünü korudugunu sanan seriatçimiz

IV – TÜRK’ÜN TARIHINI ISLAM’A GIRIS ILE BASLATAN VE ISLAM ÖNCESI TÜRK UYGARLIGINI HIÇE SAYAN SERIATÇIMIZ

A) Türk’ün Islam öncesi uygarligi hakkinda
B) Bilgisizlik yüzünden Türk seriatçisi, Türk’ün islam öncesi güzel niteliklerine ve geleneklerine düsmandir
C) Islam’a girmeden önce Türklerin dogru dürüst dile ve alfabeye sahip olmadigini savunan seriatçi
D) “Dil”, “Tarih” vs. gibi unsurlari kendi toplumu bakimindan gereksiz gören seriatçi
E) Seriat’i ihmale gelemeyen zihniyet
F) Islam’a girmeden once Türk’ün “devlet” anlayisindan yoksun bulundugunu sanan zihniyet
G) Türk’ün Islam sayesinde hosgörülü oldugunu sanan seriatçimiz, Islam’in hosgörüye yer vermediginden habersizdir
H) Ulusal çikarlarimizi feda edercesine seriat’a sanimisligimiz

V – “TÜRKLÜK”, “ISLAMCILIK” IKlLIGININ GÜNÜMÜZDEKI GELISMESI
A) Günümüz Türkiye’sinde millî benligi yok etme gayretleri
B) Kendisini Türk’ten ziyade Arap milliyetçisi sanan Türk siyasetçisi
C) Ve seriatçi basin…
D) Türk’e benlik saglamak isteyenlerimizi düsman gören seriatçi çevre

VI – TÜRK MILLIYETÇILIGININ SAPLANDIGI ÇIKMAZ
A) Seriat’in tüm kötülüklerini ve Islam tarihinin tüm olumsuzluklarini temsil

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Şebzindedâr

writings of a night watcher

Virginia Woolf

Herkes kendi geçmişini, kalbiyle bildiği bir kitabın sayfaları gibi kapalı tutar ve dostları sadece onun başlığını okuyabilir.

ODILA BLOGGER by OAS

Turkish Geeks on Life & Politics...

YAŞAMAK ŞAKAYA GELMEZ

Facebook adreslerimiz: http://www.facebook.com/ata.fecob - http://www.facebook.com/pages/fvco/107464239362228

Komeleya Çand û Integrasyon a Kurd Luzern

Kürdischer Kultur und Integrationsverein Luzern/Mythenstrasse7,6003 Luzern

DemokratHaber/iDeA

Bağımsız Haber Ve Düşünce Platformu / demokrathabertr.wordpress.com

eren@home ~ $

Açık Kaynak, Linux, Programlama Dilleri, Amatör Telsizcilik gibi konular üzerine düşünceler

Ata FE COB

"En büyük yenilgimiz, bir alternatif fikrini kaybetmiş olmamızdır." ___Michael Lebowitz

Şüpheci Melek

Olağanüstü iddialar, olağanüstü kanıt gerektirir

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

CHP SULTANGAZİ

"Direnme gücü, dünya “evet” sözcüğünü duymak istediğinde 'HAYIR' diyebilme yetisidi" E. Fromm. ________“12 Eylül’de ‘HAYIR’ oyu vererek tokat atın, okyanus ötesinden de duyulsun” KILIÇDAROĞLU

%d blogcu bunu beğendi: