Cemaat bu kitaba çok kızacak…
Ozan Yayıncılık’tan çıkan “Gayya Karanlığından Kuran Aydınlığına” adlı kitap, cemaatin hedefinde. Kitabın yazarı Eren Erdem, Odatv’ye bir makale yazdı… İşte “Örtü” başlıklı o yazı…
Daha sonraları, Mekke’de var olan ‘’Şirk/Sömürü’’ rejimi yıkılmış, yerine ‘’aydınlanmacı bir sistem inşa edilmiştir’’. İşte bu değişim sonrası gelişen olaylar önem arz etmektedir, şimdi onları inceleyelim;
Bu ifade, ‘’hür kadınları eleştiren bir yaklaşım ile birlikte incelenmelidir’’. Yani, Nur 30 ve 31. ayetler.
bakışlarının bir kısmını kıssınlar.
Irzlarını/ bellerini korusunlar.
Bu onlar için daha arındırıcıdır. Kuşkusuz Allah, sizin yapmakta olduklarınızdan haberdardır.
Bakışlarının bir kısmını kıssınlar.
Irzlarını/ eteklerini korusunlar.
Ziynetlerini -görünenler hariç- açmasınlar.
Örtülerini/ başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar.
Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler:
Kocaları,
Yahut babaları,
Yahut kocalarının babaları,
Oğulları, yahut kocalarının oğulları,
yahut kardeşleri,
yahut kardeşlerinin oğulları,
yahut kadınlar,
yahut ellerinin altında bulunanlar,
yahut kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar,
yahut kadınların avretlerini/ cinsel organlarını henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar.
Süslerinden gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar.
Ey Müminler, hepiniz topluca Allah’a tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz.
Bahsedilen örtünün, sadece başı nitelemesi için ‘’ress’’ eki alması, Yani; ‘’humurrues’’ olması gerekir. Bu gramerin bir boyutudur. Fakat ; hamr kökünün başı nitelemesi, yani aklı örten sarhoş ediciler biçiminde düşünülmesi, semantik olarak bu örtün ‘’baş ile ilintili bir örtü’’ olabileceği düşüncesi üretebilir. Bu da mümkündür.
Yani, ayet meallendirilirken bütün anlamı göz önünde bulundurulduğunda, ‘’örtülerini/başörtülerini’’ biçiminde çevirmek mümkündür. Öte taraftan, ayetin esas hedefi, başa örtülecek ya da örtülmüş bir örtüye ilişkin hüküm bildirmek değil, ‘’cahiliye kapitalizminden kalma’’ bir geleneği, göğüsleri açma geleneğini ‘’hedef alma noktasındadır’’.,
Amaç, hedef ‘’abartılı bir sembol haline dönüşen, psikolojik bir etkiyi yok etme adınadır. Yani, yıkılan sistemin içindeki elitist olan bütün ayrılıkçı tavırları ‘’ortadan kaldırma’’ ve hızla ‘’kolektifleşme’’ adına vahyolmuş bir ayet olan ‘’Nur 31’’, aynı zamanda, bu meseleyi 30. ayet ile ilişkili olarak, her iki cinsiyet grubunun da ‘’taciz ve rahatsızlık verici yaklaşımlardan uzak durmasını tembihlemektedir’’.
Özgürlüğü sembolize eden bir örtü mevcut. Mekke Rejiminden bahsediyorum. Rejim yıkılıp, ekonomik olarak ‘’sınıfların olmadığı yeni rejim’’ ayağa kalktığında, kölelerin ilk tepkisi, bu özgürlük sembollerine hücum etmek olmuştur. Bu gayet normal bir psikolojidir.
Üreten, ürettiğinin karşılığı alan, bilimde ileri, sömürü karşıtı bir ruhu yansıtması gereken ‘’selam kadını’’, Emevi döneminde uydurulan hadisler ile aşağılanış, peçeye mahkum edilmiştir. Hatta öyle ki, saçının tek telinin görünmesi halinde dahi, cehennemde azap çekeceği ifade edilmiş, bu fiili köleliğin sembolü olarak ta ‘’kara çarşaf’’ kullanılmıştır.
2) Namazın önünden kadın, eşek, siyah köpek, Yahudi veya domuz geçerse namaz bozulur. [2732-Buhârî-Müslim-Muvatta-Ebû Dâvud-Tirmizî-Nesâî] [2743-[Müslim-Ebû Dâvud-Tirmizî-Nesâî-İbnu Mâce] [6237- Müslim-Ebu Davud-Tirmizi-Nesai-İbn Mace]
3) Erkeğe karısını niçin dövdüğü sorulmaz. [3299-Ebu Dâvud]
4) İnsanın insana secde etmesi uygun olsaydı, kadının kocasına secde etmesini emrederdim.[3293-Tirmizî]
5) Kadınların akılları kıt ve dindarlıkları eksiktir. [3307-Ebu Dâvud-Müslim-Buharî-İbnu Mâce]
6) Cehennemdekilerin çoğu kadınlardır. [5374-Buhârî-Müslim-Nesâî-Muvatta-İbn Mace] [2075-Buhârî-Müslim]
7) Cennette en az kadınlar vardı. [3309-Müslim]
8 ) Kadınlar sizin yanınızda esirler gibidirler [3303-Tirmizî]
9) Ey kadınlar, sizler cehennem odunusunuz. [3039-Buhârî-Müslim-Ebû Dâvud-Nesâî]
10) Kız bebeğin sidiğini temizlemek için birkaç kez su serpin; erkek bebeğin sidiğini temizlemek için çiteleyin. [3506-Buhârî-Müslim-Muvatta-Ebû Dâvud-Tirmizî-Nesâî] [3507-Ebû Dâvud] [527-6162-İbn Mace]
11) Oğlan çocuğu için birbirine denk iki kurban, kız çocuğu için bir kurban gerekir. [3970-Ebû Dâvud-Tirmizî-Nesâî]
12) Erkeklere kadınlardan daha zararlı fitne bırakmadım. [3308-Buharî-Müslim-Tirmizî]
13) Kadın bir günlük yola mahremi olmadan seyahat edemez. [2194-Buhârî-Müslim-Muvatta-Ebû Dâvud-Tirmizî-]
14) Kadın avrettir, dışarı çıktı mı şeytan muttali olur. [3443-Tirmizî]
Günümüzde, sembol ve şekillere takılan toplumların tamamı, Batı Kapitalizminin sömürdüğü toplumlar olarak gözümüze çarpmaktadır. Mevcut Küresel Konjonktür dahilinde oluşmuş sınıflar arasında, mevzu edilen giyim biçimi; sömürülenlerin-kölelerin giyim biçimi haline getirilmiştir. Kuran’ın öneri dairesinde bulunmadığı halde, sadece rivayetlere dayandırılarak kutsanan kıyafet anlayışı, din dairesi dışındadır.
Artık, Dindar ile Dinci’yi ayırmanın vakti geldi.
Nerede Selam Devrimi ?
-
04/11/2014, 09:02game of logic
Sizlerden Gelen Yorumlar…